seniorzy
Dzisiaj jest, 15 lipca 2025
Warszawawww.booked.net
-7°C
Śnieg
A
A
A
Święty
close
Turystyka
Turystyka
Powrót
03.06.2025 / Turystyka
28 maja ruszyła akcja społeczna "POCZTÓWKI Z POWODZI"

W odpowiedzi na skutki powodzi, która latem 2024 roku dotknęła południowo-zachodnią Polskę, startuje ogólnopolska kampania społeczna "POCZTÓWKI Z POWODZI". Jej celem jest realne wsparcie odbudowy turystyki w regionach dotkniętych kataklizmem.

 

Powódź 2024 w południowo-zachodniej Polsce dotknęła setki tysięcy osób i spowodowała straty materialne szacowane na 5 mld złotych. Po fali powodziowej przyszła druga wielka fala – odwołanych rezerwacji. Z branży turystycznej, bardzo dotkniętej powodzią, wraz z odpłynięciem wody odpłynęli turyści – tymczasem woda już opadła, szlaki są przejezdne, a lokalni przedsiębiorcy gotowi na przyjęcie gości.

 

W kampanii "POCZTÓWKI Z POWODZI" połączono osoby prowadzące biznesy turystyczne na terenach popowodziowych z turystami.

 

Ponad 600 000 pocztówek-zaproszeń trafia właśnie do mieszkańców Polski 


– od Polaków w potrzebie, do Polaków, którzy mogą pomóc – a przy tym odpocząć na pięknych terenach. Pocztówki zostały wydrukowane w drukarni lokalnej – tak, by żadna złotówka już stamtąd nie odpłynęła.

Kartki pocztowe pełnią funkcję zaproszenia: pokazują piękno regionu i zachęcają do jego wsparcia. Jak? Po prostu - przyjeżdżając. 

 

„Zalało ludzi. Odpłynęli turyści. I to był moment, kiedy poczuliśmy, że nie możemy przejść obok tego obojętnie. Zobaczyliśmy realny problem – turyści przestali przyjeżdżać – bali się, że atrakcje regionu nie są dostępne lub „nie chcieli przeszkadzać” w odbudowie. Jako agencja marketingowa, postanowiliśmy zrobić to, co potrafimy najlepiej – stworzyć kampanię, która naprawdę zadziała. Tak powstała akcja „POCZTÓWKI Z POWODZI”. W czasach algorytmów, 


AI i natłoku treści wracamy do czegoś osobistego, „naszego” i ludzkiego – tradycyjnej kartki pocztowej. Bo pocztówka jest jak gest – prawdziwa, dotykalna i kierowana od jednego człowieka do drugiego. To nie apel o współczucie – to oddanie głosu przedsiębiorcom, którzy nie proszą o datki, o wsparcie finansowe, mówią po prostu – przyjeżdżajcie, bądźcie, kupujcie, rezerwujcie. Ta myśl była podstawą naszej akcji. 600 000 kartek właśnie rusza w Polskę – od tych, którzy ucierpieli, do tych, którzy mogą pomóc.” – mówi Agnieszka Kostelecka, Dyrektor Strategii 
z Agencji AWX
, pomysłodawczyni kampanii. „Widzieliśmy, że wiele firm i instytucji chce pomóc, ale działając osobno, bez wspólnej strategii i porozumienia, wysiłki często się rozmywają, dublują. Jako agencja z doświadczeniem w budowaniu efektywnych kampanii, postanowiliśmy zaproponować wspólne, skoordynowane działania. Połączyliśmy siły – biznes, samorząd, marketing, ESG – i stworzyliśmy format, który naprawdę działa. Pokazaliśmy, że 2+2 może równać się 100. To właśnie siła synergii. Z tych „kropel w morzu potrzeb” powstała jedna wielka fala dobra.” – mówi Magdalena Zawada-Martinez, Dyrektor Zarządzający z Agencji AWX, inicjatorka i organizatorka akcji.

 

Akcji "POCZTÓWKI Z POWODZI" przewodzą hasła:

„Nie prosimy o pieniądze. Nie prosimy o zbiórki. Po prostu przyjedź”:

·       Zamiast przelewu - zrób rezerwację

·       Zamiast jechać tam, gdzie zawsze – odkryj co mamy tutaj

·       Zamiast współczuć – zjedz obiad w lokalnej restauracji

 

W działania włączyły się instytucje, firmy i osoby, które zdecydowały się wesprzeć inicjatywę pro bono – tworząc wyjątkowy przykład współpracy ponadsektorowej i jako wyraz solidarności z poszkodowanymi przedsiębiorcami: InPost, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Koleje Dolnośląskie, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja XTB, kancelaria GP Partners, Futura PR, Wniedoczasie, SlowHop, Kultura na czasie, Globema, indaHash, IDFX. Swoim patronatem objęła akcję Polska Organizacja Turystyczna.

Akcję wpierają m.in.: Andrzej Chyra, Jowita Budnik, Lidia Popiel, Katarzyna Kwiatkowska, Aleksandra Grysz, Sandra Hajduk, Paweł Małaszyński, Dj Adamus – Adam Jaworski, Katarzyna Pakosińska, Marcin Bosak, Fundacja Olgi Tokarczuk, Łukasz Nowicki, Bartek Osumek, Ania Karwan, Wiktor Dyduła, Marcin Sójka, Anita Sokołowska, Gdzie w Polsce na weekend, Wszędobylscy, Polishvoyagers, Kołemsietoczy.

 

W akcję zaangażował się także samorząd województwa dolnośląskiego. „Turystyka to jedno z kół zamachowych dolnośląskiej gospodarki. Uzdrowiska, górskie szlaki, ścieżki rowerowe, historyczne twierdze oraz zabytkowe miasteczka – mamy ciekawą ofertę dla każdego – mówi marszałek Paweł Gancarz. - Ubiegłoroczna powódź boleśnie doświadczyła nie tylko mieszkańców, ale i lokalnych przedsiębiorców. Dlatego w ostatnich miesiącach dokładamy starań, żeby im pomóc. Akcja „Pocztówki z powodzi” doskonale je uzupełnia, zachęcajmy do odwiedzania Dolnego Śląska – w ten sposób najskuteczniej pomożemy odbudować to co zostało zniszczone” – dodaje marszałek.

 

Jednym z celów kampanii jest również oddanie głosu tym, którzy powódź przeżyli i teraz walczą o przetrwanie swojego biznesu.

„Ruch turystyczny spadł drastycznie zaraz po powodzi i niestety do dziś nie wrócił do poziomu sprzed roku. Dlatego tak chętnie bierzemy udział w tej akcji. Żeby zaprosić do siebie, pokazać jak wyjątkowy jest Dolny Śląsk, bo nawet jeśli już tu kiedyś byliście, nadal macie tak wiele do odkrycia! A przyjeżdżając teraz to turyści stają się dla nas bohaterami, którzy pomagają nam dalej działać i rozwijać nasz region” – mówi Małgorzata Szumska, prezeska Kopalni Złota w Złotym Stoku. 

 

W ramach akcji powstała mapa, do której mogą dołączyć obiekty turystyczne z terenów popowodziowych. Właściciele tych miejsc deklarują zaoferowanie małego prezentu – dodatkowej zachęty dla turystów odwiedzających Dolny Śląsk i okolice.

 

Kontynuacją akcji będzie program grantowo-mentoringowy Biznes Restart wspierający przedsiębiorców – w tę część akcji zaangażowała się dodatkowo Fundacja XTB oraz firma Stratego. W ramach programu przedsiębiorcy będą mogli uzyskać wsparcie finansowe, edukacyjne czy szkoleniowe służące odbudowie i rozwojowi firm. 

 

PODSUMOWANIE:

Jak można pomóc? 

·       powiedzieć o akcji innym, 

·       udostępnić ją w swoich mediach społecznościowych 

·       po prostu PRZYJECHAĆ TU – do Kłodzka, Lądka, Głuchołaz, Nysy, Bystrzycy Kłodzkiej, Stronia Śląskiego, Lewina Brzeskiego, Żagania, Szprotawy, Wlenia, Lwówka Śląskiego, Gryfowa Śląskiego, Paczkowa, Brzegu i innych miejscowości dotkniętych powodzią 2024.

 

Pocztówka może być początkiem – prawdziwe wsparcie to decyzja, by odwiedzić te miejsca naprawdę. Czekają!

 

Top

Strona korzysta z plików "cookie" w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.

Akceptuję