seniorzy
Dzisiaj jest, 27 kwietnia 2024
Warszawawww.booked.net
-7°C
Śnieg
A
A
A
Święty
close
Zdrowie i uroda
Zdrowie i uroda
Powrót
22.03.2023 / Zdrowie i uroda
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA „MOJE NERKI”

Stowarzyszenie MANKO – Głos Seniora przy współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Moje Nerki i Polskim Towarzystwem Nefrologicznym realizuje ogólnopolską kampanię społeczną „Moje Nerki”.

 

Na przewlekłą chorobę nerek w różnym stopniu choruje 4,7 mln Polaków przy czym 95% chorych o tym nie wie. Jest to druga po nadciśnieniu tętniczym, najczęstsza przewlekła choroba w naszym kraju. Eksperci szacują, że przewlekła choroba nerek skraca oczekiwany czas dalszego życia o 30%, natomiast zaawansowana – aż o 80%!. WHO informuje, że ta choroba do 2040 roku stanie się już 5-tą, co do częstości przyczyną zgonów na świecie. 

 

Kampania Moje Nerki jest realizowana przez Głos Seniora przy współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Moje Nerki i Polskim Towarzystwem Nefrologicznym, a także ekspertami, pacjentami oraz ambasadorami akcji. Kampania ma za zadanie zachęcić wszystkich Polaków do zbadania nerek celem wychwycenia wczesnych, bezobjawowych przypadków zaburzenia tego organu. Szczególnie w dobie pandemii, pacjenci odkładali wizyty u lekarzy, a o badaniach profilaktycznych zapominali. Przez to do nefrologów trafiają coraz częściej pacjenci ze schyłkową niewydolnością nerek, którym można zaproponować tylko leczenie nerkozastępcze, tzn. dializoterapię i w dalszej perspektywie przeszczepienie narządu.

 

Ogólnopolska kampania Moje Nerki skupia się szczególnie na osobach powyżej 65 roku życia, które stanowią obecnie ponad 25% społeczeństwa Polski jak podaje GUS, czyli 9,8 mln osób (dane z 2020 roku). Ponad 95 proc. chorych nie wie, że cierpi na przewlekłą chorobę nerek. Pokazuje to olbrzymią skalę problemu, wynikającą często z braku świadomości objawów choroby, braku poddawania się regularnym badaniom profilaktycznym a przede wszystkim lekceważenia bądź braku świadomości grożących tego konsekwencji. 

 

Aby wykryć przewlekłą chorobę nerek, wystarczy poddać się prostym badaniom takim jak: badanie ogólne moczu pod kątem białkomoczu, stężenie kreatyniny w surowicy i wyliczenie eGFR (wskaźnik przesączania kłębuszkowego) oraz pomiary ciśnienia krwi, zwłaszcza w grupach wysokiego ryzyka, w tym u osób powyżej 65 roku życia.

 

W ramach kampanii powstał spot z udziałem Honorowej Ambasadorki Głosu Seniora - Hanny Piekarskiej oraz materiał wideo, w którym prof. dr hab. Beata Naumnik opowiada o tym, jak skutecznie dbać o nerki. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia.

 

·       Spot: https://youtu.be/qBNYQF9Q3cI – kliknij i udostępnij!

·       Rozmowa z prof. dr hab. Beata Naumnik: https://youtu.be/RzCIZH6zEbA

 

Dołącz do kampanii Moje Nerki! Udostępnij spot i rozmowę i zostań ambasadorem akcji.

 

Organizatorzy kampanii 

www.glosseniora.pl/

www.facebook.com/GlosSeniora                                                                                                    

www.mojenerki.pl

www.ptnefro.pl

Top

Strona korzysta z plików "cookie" w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.

Akceptuję